אמזון ממשיכה לחזר אחרי הישראלים – ופותחת חזית חדשה
דף הבית » כלכלה ועסקים » צרכנות » קונים באמזון? כך תחסכו עשרות שקלים
ענקית הקמעונאות ברשת אמזון ממשיכה להשקיע בחדירה לשוק הישראלי, והפעם תוך הכרזת מלחמה בחברות האשראי.
החברה, שעדיין לא הטמיעה את כל שירותיה בישראל, הפחיתה במהלך נובמבר את עמלת המרת המט"ח מ־7%-6% לכ־2.2%-2.5%, מתוך מטרה לשכנע את הקונים לרכוש במטבע שקלי ולהנות משער המרת מט"ח נמוך משל רוב כרטיסי האשראי בישראל. אך במקביל, גם תגזור לעצמה את עמלת ההמרה, מה שעשוי להביא למאבק בינה לבין חברות האשראי.
לשם השוואה, במקס עמלת ההמרה עומדת על 3%, לקוחות כאל משלמים עמלת המרה בגובה 2.8% ובישראכרט תשלמו עמלה בשיעור של 2.5%.
עמלות ההמרה הנמוכות של אמזון אינן קבועות מאחר וגובה העמלה קשור בשער חליפין פנימי של האתר, אך בכל מקרה יעמוד על סכום נמוך מזה של חברת האשראי.
בנוסף, בעת ביצוע העסקה מציגה אמזון לגולש את מחיר הקנייה הסופי, כולל עמלת ההמרה, בלי הפתעות בחשבון האשראי. בעקבות זאת, בשונה מבעבר, עדיף היום לרכוש בכלל אתרי המזון, כולל אמזון ארה"ב, אמזון בריטניה ואמזון אירופה – במטבע שקלי. זאת, בשונה מבעבר שעדיף היה לרכוש בכל אתר לפי המטבע המקומי באותה מדינה.
הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הכלכלית' במייל. להרשמה:
לעמלת ההמרה יש חשיבות הולכת וגוברת בקרב ישראלים, משום שנפח הרכישות באתרי אינטרנט זרים רק הולך וגדל, ויותר ישראלים טסים לחו"ל מדי שנה. לשם השוואה, מקס גובה עמלת המרת מט"ח של 3%, כאל של 2.8%, וישראכרט העלתה את העמלה בספטמבר מ־2.3% ל־2.5%. שער ההמרה באמזון לא קבוע כי הוא קשור בשער חליפין פנימי של האתר – כלומר נע בין שער נמוך מרוב כרטיסי האשראי בישראל לבין שער דומה לזה שמציעות חברות האשראי.
בשוק האשראי מעריכים כי עוד אתרים יחלו להציע בקרוב שירות דומה של המרת מט"ח פנימית בעמלה מוזלת. במקרה כזה, עשוי הצעד של אמזון להשליך ישירות על הכנסותיהן של ענקיות האשראי – שצפויות להשיב מלחמה.
הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הכלכלית' במייל. להרשמה:
אולי יעניין אותך גם:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email