"כשבפעם השלישית באותו ערב לא הצלחתי לפתוח תוכן כלשהו מהמחשב בשל הסינון, אחרי ערב עמוס עם הילדים, תחושת יאוש התגנבה לליבי. הרגשתי שאולי לימודים גדולים עליי בשלב זה של החיים ועדיף שאמשיך להיות אברך" משתף הרב משה ק. המשתייך לאחת החסידויות הגדולות בירושלים ולומד בתכנית קדמא.

"סדר יומי כה תובעני גם ככה. הלימודים בכולל לצד שגרת החיים בבית, גידול הילדים, אני גם מתנדב ב'הצלה'… ניסיתי להזכיר לעצמי שנרשמתי כי רציתי להתחיל לפרנס את משפחתי מעבודה שיש בה ערך מוסף ותחושת שליחות" הוא מרחיב. "וזה לא היה קל. אך האמת היא שהצוות של 'קדמא' פשוט לא ויתרו עליי ולא ויתרו לי. בין אם התקשיתי עם מטלה מסויימת, לא הבנתי משהו בחומר, או שתוכן לא נפתח לי במחשב הביתי בשל חסימה, תמיד קיבלתי מענה מהיר וישיר שפתר את הענין בתוך דקות. ואני לא מיוחד, זה היחס לכל התלמידים".

למעלה מ- 300 סטודנטים כבר הבטיחו את מקומם בשנה הבאה בתוכנית 'קדמא' של המכללה האקדמית הרצוג, ורבים נוספים בתהליכי הרשמה. לא כל יום רואים מספר כה גדול של גברים חרדים בני תורה הלומדים בתכנית אקדמית, והנתונים מדברים בעד עצמם. תוכנית קדמא המיועדת לגברים חרדים, מציעה תואר ראשון ותואר שני בחינוך, במסלול קצר וייחודי המותאם מבחינה רוחנית וגשמית לאורח החיים של החברה החרדית. תואר ראשון ניתן לסיים בתוך שנה ושני סמסטרים ותואר שני בתוך שנה אחת בלבד. גם שכר הלימוד מסובסד ופריסת התשלומים אפשרית למשך חודשים רבים. צוות מלווים בני תורה, בעלי ניסיון בתחום האקדמי, הנמצאים עם הסטודנט לאורך כל הדרך עד לקבלת התואר, מסייעים בכל שלב ומוודאים שהם מסיימים. 

"לימודי התואר הינם מאתגרים, ונדרשת השקעה ופניות רבה ללימודים. עם זאת, התכנית מודעת לריבוי התפקידים של הגבר החרדי והיא מציעה ליווי צמוד ותומך במטרה לסייע לך להצליח וגם מערכת גמישה הכוללת למידה מרחוק לצד למידה במרכז העיר ירושלים" אומר הרב ד"ר יצחק טרכטינגוט העומד בראש התכנית. "הרמה האקדמית והלימודית נובעת מאיכות הלומדים המשתקפת בהשקעה במפגשי הקורסים ובמה שביניהם. חלק מחובות הלימודים כולל עמידה במטלות שונות לאורך הסמסטר, דוגמת קריאת מאמרים ותרגול בקורסים הרלוונטיים.  גם בתוכן הנלמד הנמסר על ידי טובי המרצים, גם בשירות והיחס לתלמידים, וגם באווירה התורנית והחרדית הייחודית, עליה מקפידים מכל משמר. גם בעידן שבו מרבית הלימודים מתנהלים מרחוק, לתכנית מתקבלים רק מרצים יראי שמיים, המהווים דוגמה לא רק בידע המקצועי, אלא גם באורח חייהם התורני. "מרבית התלמידים כאן הם בני תורה, אברכים ובוגרי ישיבות, והמטרה שלנו שימשיכו להתעלות גם במהלך לימודיהם. גבר חרדי שיוצא ללמוד לפרנסתו צריך להישאר בן תורה ובן עליה, ואנו עושים כל מאמץ כדי לסייע בזה" אומר.  

 

מכללת הרצוג חרתה על דגלה את המצוינות והמקצועיות בכל התחומים, והדבר מתבטא גם באיכותה הגבוהה של תכנית קדמא.

"בעידן שבו יותר ויותר עובדי הוראה נכנסים לרפורמות "אופק חדש" ו"עוז לתמורה" של משרד החינוך, שכרם של המורים הופך להיות אטרקטיבי, ולרוב אף גבוה בתחילת הדרך מזה של מקצועות אחרים". הרב אברהם שרביט מחברת תלם המובילה את הרישום לתכנית מבקש להוסיף.

"בעבור אברכים רבים לימודי תואר בחינוך הוא הפתרון לעבוד בעבודת קודש תורנית לפרנסתם וגם להישאר בעולם החינוך. בתכנית קדמא מסייעים לכך שהלימודים יהיו קצרים, בהירים ומונגשים ככל שניתן, וכן שמים דגש על ההצלחה והמצוינות. "לא פלא שמאות אברכים מעוניינים ללמוד בתכנית זו, ואנו משערים שמספר זה עוד יגדל בשנים הבאות, כי למצוינות ואמינות כמו שמשדרת תוכנית קדמא, אין תחליף" הוא אומר. 

לאחר ההצלחה הרבה עם מאות בוגרי תואר ראשון, ממשיכה כעת קדמא עם גיוס תלמידים בעלי אופי דומה ללימודי תואר שני שיכול אף לסייע בהגדלת ההכנסה ובפתיחת אפיקי תעסוקה נוספים.  

לפרטים נוספים השאירו פרטים

אולי יעניין אותך גם:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

התחדשנו בעמוד פייסבוק

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

מתבישים לחייך?

אתם חייבים לקרוא
את זה!

מתביישים לחייך?
אתם חייבים לקרוא את זה!

רגע לפני שאתם עוזבים,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשמו עכשיו ל'סמארט מגזין' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל