עסקים ואנשים // טורו השבועי של מיכה שולם ב’בחזית הכלכלית’

השבוע פנה אלי לייעוץ בעל עסק שמנהל (הפרטים טושטשו לבלתי הכר) עסק מכובד ומוכר שפתח כעת סניף נוסף בארץ.

הבעלים, יזם צעיר וחסר ניסיון התחיל להבין ש"משהו עובד לא טוב" והרווחים שהוא קיווה שיגיעו, ממאנים לבוא.

חבר טוב המליץ לו לפנות לייעוץ, ולאחר כמה ימים ישבנו לפגישה. בדיקה קצרצרה הספיקה לי להבין שמדובר במקרה קלאסי של יזם שהופך למנהל ולא מבין שאין שום קשר בין הדברים…

יזם שיש לו רעיונות מהפכניים ומעולים, יזם שיודע להמציא דברים, לשווק, למכור ולהקסים משקיעים, הוא לא בהכרח מנהל טוב…. (ובמציאות הכואבת, בדרך כלל, לא!) גם יזם מוצלח שכבר מעסיק תחתיו מספר עובדים, עדיין לא נמדד כמנהל, כי כשהכל תחת הידיים והמבט של הבעלים, יש למנהלים חסרי ניסיון נטיה להשלים משמות במקום העובדים שלהם על מנת להינצל מטעויות ובעיות.

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הכלכלית' במייל. להרשמה:

אבל ברגע שפותחים סניף נוסף, המעבר מאחד שיושב ורואה 24/7 מה קורה ורץ להציל את העסק מתקלות, מתחדד באופן מעשי ההבדל בין מנהל למנהל טוב. שם מתחילים לראות את הפערים הענקיים בין אחד שיודע לנהל, להאציל סמכויות, לפקח, ללמד ולהפעיל בקרה ולתת ביקורת לבין אלה שחושבים שהם מנהלים, אבל מתחילים להסתבך עם התקלות, הבעיות והטעויות שצצות חדשות לבקרים עד לקריסה טוטאלית.

עוד באותו ערב, התחלנו למפות את התפקידים שהוא מבצע כמנהל, ולאחר מילוי 2 דפי a4 הוא התחיל לחייך במבוכה והבין שהוא בעצם עושה את הכל חוץ מניקיון (האמת שגם קצת, כי המנקה לא מנקה כמו שהוא אוהב….) למרות שיש לו לא מעט עובדים.

הצעד הבא יהיה ללמד אותו איך להעביר סמכויות אך להפעיל בקרה. וזה בהחלט הצעד הראשון לבניית מנהל שבאמת מנהל ולא עובד במקום העובדים שלו.

אם יש לכם עסק ואתם מרגישים שאתם עובדים ולא מנהלים אותו, לכו ללמוד את המקצוע הזה (ניהול). זה חשוב לא פחות מללמוד נהיגה. תאמינו לי, גם הרבה יותר ריווחי.

בהצלחה!

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הכלכלית' במייל. להרשמה:

אולי יעניין אותך גם:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

התחדשנו בעמוד פייסבוק

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

מתבישים לחייך?

אתם חייבים לקרוא
את זה!

מתביישים לחייך?
אתם חייבים לקרוא את זה!

רגע לפני שאתם עוזבים,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשמו עכשיו ל'סמארט מגזין' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל