לאחר שבוע שחשבתי שהדברים הסוערים ביותר קשורים בפוליטיקה, העניינים הכלכליים שוב תופסים את הכותרות.

השבוע ירדה לטמיון התכנית לאחת ההנפקות הגדולות של השנה – בשווי דמיוני של 18 מיליארד דולר (!!). למי שלא שמע, מדובר על ההנפקה של חברת we work – החברה הגדולה בעולם לחללי עבודה משותפים (שגם התחילו לפרוח במגזר החרדי בישראל). החברה, שמנוהלת על ידי הישראלי אדם נוימן פתחה עד היום 156 סניפים ברחבי העולם תוך פחות מעשר שנים ויצרה יש מאין ענף שאף אחד לא חלם שבכלל יכול להצליח.

כמעט ללא נכסים פיזיים, ללא פטנט וללא המצאה מדהימה, שווי החברה נסק לממדים מפלצתיים וחטא היוהרה גרם להתפוצצות הבועה רגעים ספורים לפני ההנפקה בפועל, תוך יצירת ויכוחים פומביים בין המשקיעים המוסדיים הגדולים לבין המנכ"ל המכהן, ודרישה להפחית את הערכת השווי לפני ההנפקה על מנת להוריד את רמת הסיכון לחיתוך שווי המניה מיד לאחר הנפקתה בעקבות התאמתות ההערכות כי חברת we work למעשה מפסידה כסף ומדממת את כספי המשקיעים שלה ללא תכנית ברורה להפיכתה לריווחית.

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הכלכלית' במייל. להרשמה:

למעשה, אני חושב שסיפור הישראלי נוימן והחברה הנוצצת שבנה, יכולים להיות הבסיס לכל הדרכה עסקית טובה, אך כואבת.

יש לכם רעיון טוב? אילו היסודות. הצלחתם לגייס משקיעים? זו הקומה הראשונה בבניין ההולך ונבנה. מכאן ואילך, הגיון בריא ויכולת לקבל ביקורת, להפעיל בקרה ולדעת לשנות תוך כדי תנועה את הכיוון או לבצע תיקונים, זו הערובה היחידה להצלחה.

לא משנה כמה הרעיון שלכם מפוצץ, ולא משנה כמה משקיעים הצלחתם לגייס, אם אטמתם אוזנכם משמוע, הדרך למטה מהירה, כואבת והרסנית ברמות שקשה לתאר.

נכון לרגע זה, על פי ההצהרות, המנכ"ל אדם נוימן מתכוון להמשיך להנפקה בניגוד גמור לדעת המשקיעים שמשוכנעים שהערכת שווי גבוה צפויה לחתוך את שווי האחזקות שלהם בעשרות אחוזים, מהלך שעתיד להפוך את העליה המטאורית של חברת we work לקריסה מהדהדת והיעלמות מהירה עוד יותר מהכניסה המהירה לחיינו.

אני מאחל לכם המשך קריאה מהנה מהכתבות שערכתי עבורכם, וגם שם לצערי, עוד חברות ישראליות מוכרות שכן מתאימות את עצמן למציאות הכואבת על מנת להינצל מקריסה (סלקום), ועוד חברה שנזכרה מאוחר מידי (מיכל נגרין).

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הכלכלית' במייל. להרשמה:

אולי יעניין אותך גם:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

התחדשנו בעמוד פייסבוק

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

מתבישים לחייך?

אתם חייבים לקרוא
את זה!

מתביישים לחייך?
אתם חייבים לקרוא את זה!

רגע לפני שאתם עוזבים,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשמו עכשיו ל'סמארט מגזין' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל