רעידת האדמה הקטלנית שפקדה בשבוע האחרון את אזורינו עוררה מחדש את תשומת הלב הציבורית לסוגיה הביטוחית של רעידות האדמה.

הדבר קורה לאחר מספר שנים רצופות של עלייה במודעות בדבר החיוניות ברכישת כיסוי זה, וזאת בעקבות התרעות פיקוד העורף כי רעידת אדמה קטלנית עשויה להתרחש בישראל בשנים הקרובות. רשות החירום הלאומית אף הגדירה את השנה הנוכחית כ"שנת הרעד" במהלכה עשויה אדמתנו לרעוד באופן קיצוני.

החשיבות לרכוש ביטוח דירה הכולל כיסוי לנזקי רעידת אדמה גבוהה מאשר במדינות אחרות בעולם, וזאת בשל מערכת העתקי ים המלח, המוכרים בשם “השבר הסורי-אפריקאי” וכן העתק הכרמל. העתקים אלו הביאו לאורך ההיסטוריה, להישנות של רעידות אדמה הרסניות וקטלניות, וגרמו לקורבנות והרס בכל היישובים בארץ ישראל וסביבתה.

פוליסת ביטוח דירה תקנית כוללת כיסוי מפני נזקים למבנה המבוטח בעקבות רעידת אדמה. אם כי חשוב לציין שהמבוטח יכול לוותר על כיסוי זה, ולכן חשוב לוודא מול סוכן הביטוח שלכם כי הפוליסה שלכם כוללת את הכיסוי. ייתכן שוויתרתם בעבר ללא ידיעתכם על הכיסוי מתוך מטרה להוזיל את הפוליסה, ויצא שכרכם בהפסדכם.

חנוך הירשוביץ

התקדמו להגנה מושלמת מרעידות אדמה

חשוב לציין כי ביטוח הדירה מכסה רק את עלות הבנייה של הנכס המבוטח. משמעות הדבר שבמקרה רעידת אדמה תקבלו מחברת הביטוח סכום שולי שלא יאפשר לכם לבנות את ביתכם מחדש. הסיבה לכך היא שרק הדירה שלכם מבוטחת ולא כל הדירות בבניין ולכן סכום הביטוח לא יספיק לבנייה החדשה. מנגד, דירה חדשה בגודל ובשווי זהה לדירה הנוכחית שלכם צפויה לעלות פי כמה וכמה מעלות הבנייה.

מי שמעוניין בהגנה מקסימלית מנזקי רעידת אדמה יכול לרכוש ביטוח סכום נוסף בבית משותף המוכר תחת השם הנפוץ יותר ביטוח ערך קרקע. באמצעות הכיסוי הזה מובטח לכם מימון להתחלה חדשה בדירה חדשה, שערכה דומה או שווה לערך הדירה שניזוקה, ללא תלות בביטוח של שכניכם לבניין שנהרס.

בכל הנוגע לעסקים, נדרשת רכישה של ביטוח רעידת אדמה. נכון להיום רוב העסקים בישראל לא מבוטחים מפני נזקי רעידת אדמה, שעלול להוביל אותם לכדי חדלות פירעון ביום בהיר. רעידת האדמה השבוע בסמוך לישראל, מהווה תמרור אזהרה לכל בעל עסק בדבר חיוניות הוספת ביטוח רעידת אדמה לביטוח עסק.

הכותב הוא חנוך הירשוביץ, מנכ"ל הירשוביץ פתרונות ביטוח ופיננסים

התקדמו להגנה מושלמת מרעידות אדמה

אולי יעניין אותך גם:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

התחדשנו בעמוד פייסבוק

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

מתבישים לחייך?

אתם חייבים לקרוא
את זה!

מתביישים לחייך?
אתם חייבים לקרוא את זה!

רגע לפני שאתם עוזבים,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשמו עכשיו ל'סמארט מגזין' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל