מחקר שנערך על ידי חוקרים ברזילאים באוניברסיטת סאו פאולו, ואמריקאים מהרווארד, ופורסם בכתב העת Natur מצאו כי לחץ הוא גורם שמשפיע על שיער הראש מבלי יכולת להפוך את המצב. גם אם נדמה ששיער מאפיר קשור לתהליך הזדקנות, יש גורמים שמזרזים אותו, ולחץ הוא אחד המשמעותיים.

החוקרים האמינו שההשפעות קשורות למלנוציטים, תאים המייצרים מלנין ואחראים לצבע השיער והעור. ואכן, המחקר העלה כי כאב אצל העכברים גרם לשחרור אדרנלין וקורטיזול, מה שגרם ללבם לפעום מהר יותר וללחץ הדם לעלות. כל אלו השפיעו על מערכת העצבים וגרמו ללחץ אקוטי על גופם. מעקב אחריהם הוכיח כי תהליך זה האיץ את התדלדלות תאי הגזע שייצרו מלנין בזקיקי השיער.

"ציפינו שהלחץ יהיה גרוע לגוף, אבל ההשפעה המזיקה של הלחץ שגילינו הייתה מעבר למה שדמיינו", אמרו החוקרים, "אחרי מספר ימים בלבד, כל תאי הגזע המחדשים את הפיגמנט אבדו. ברגע שהם נעלמו, אתה לא יכול לחדש פיגמנט יותר – הנזק הוא קבוע".

מובן שאין במחקר הזה כל פתרון לתרופה או טיפול בשיער מאפיר, אך הגילוי של החוקרים הוא פתיח למסע ארוך, שאמור בסופו להביא למציאות התערבות מתאימה. זה כמובן מעבר לעובדה שהיתה כאן אמירה בכל הנוגע ללחץ, כיצד הוא משפיע על בני אדם במישורים השונים.

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הבריאות' במייל. להרשמה:

אולי יעניין אותך גם:

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הבריאות' במייל. להרשמה:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

התחדשנו בעמוד פייסבוק

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

מתבישים לחייך?

אתם חייבים לקרוא
את זה!

מתביישים לחייך?
אתם חייבים לקרוא את זה!

רגע לפני שאתם עוזבים,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשמו עכשיו ל'סמארט מגזין' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל