נשים הרות כבר יודעות שמרכיב חשוב בתזונה שלהן נקרא חומצה פולית, אם כי מדובר על תוסף שחשוב לכל אדם באשר הוא. הסיבה לכך היא שהחומצה הפולית משתתפת בייצור חומצת הגרעין RNA ובייצור חלבונים ומוליכים עצביים. בשל כך החומצה הפולית חיונית מאוד לתאים המתחלקים בקצב מהיר בגוף כמו למשל תאי האפיתל במערכת העיכול ותאי הדם האדומים והלבנים.

חוסר בחומצה פולית עלול לגרום לאנמיה, לחוסר תאי דם לבנים, ולפגיעה בתאי האפיתל במערכת העיכול. אנשים שיש להם חוסר בוויטמין B 12 , עלולים לסבול גם ממחסור בחומצה פולית. הסיבה שנשים הרות נדרשות באופן מיוחד לצרוך את החומצה הפולית היא בשל ההכרחיות של התפתחות העובר, ובשל כך שמחקרים מצאו קשר בין רמה נמוכה של חומצה פולית ומומי לידה הקשורים למערכת העצבים. הכמות המומלצת לצריכה יומית לבני 14 ומעלה היא 400 מק"ג ליום.

הנה כמה מאכלים שיכולים להעשיר לכם את התפריט בחומצה פולית: בננות, אבוקדו, אספרגוס, ברוקולי, אגוזים וזרעים, ביצים, סלק, קטניות הכוללות שעועית, אפונה, עדשים ועוד. כל אלו עשירים בחלבונים, ויטמינים, חומצה פולית, סיבים, נוגדי חמצון ועוד – המסייעים להגדיל את כמות החומצה הפולית שהגוף נדרש לה.

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הבריאות' במייל. להרשמה:

אולי יעניין אותך גם:

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הבריאות' במייל. להרשמה:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

התחדשנו בעמוד פייסבוק

פודי'ז! תוספת ירק צבעונית וקופצנית

פיגוע דריסה: 14 חיילים נפצעו, מתוכם 1 קשה

פודי'ז! שיפודי חזה עוף / הודו בתנור / גריל

פודי'ז! פרק 13 – צ'ילי מתוק ביתי ובריא

פודי'ז! מרק דאבל אפונה ובטטות צלויות

כך תרוויחו עוד הכנסה מכניסת אמזון לארץ

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

תחזית מזג האוויר

רגע לפני שאתה עוזב,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשם עכשיו ל'בחזית' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל