ממצאים חדשים של חוקרים מאוניברסיטת קולג' שבלונדון, גילו עדות נוספת לכך שריצה עשויה לשפר את תפקוד הלב וכלי הדם ולהאריך תוחלת חיים. הממצאים החדשים פורסמו בכתב העת של האיגוד האמריקני לקרדיולוגיה.

במחקר נבדקו 138 רצי מרתון בריאים, מחציתם גברים בגילאי 21 עד 69, שנרשמו למרתוני לונדון בשנים 2016 ו-2017. הרצים נבדקו חצי שנה לפני שהחלו להתאמן, ותוך שלושה שבועות לאחר סיום המרוץ למרחקים ארוכים.

לא נקבע משטר אימונים מסוים לנבדקים, והמשתתפים עודדו להשתמש בתוכנית האימונים למתחילים שהמליצו מארגני המרוצים. על פי רוב היא הורכבה משלוש ריצות בשבוע ההולכות ומתגברות ברמת הקושי, במשך 17 שבועות שלפני כל מרוץ.

החוקרים מצאו שאימוני המרתון הובילו לירידה בלחץ הדם הסיסטולי, לחץ הדם בעת כיוון הלב, ב-4 יחידות מילימטר כספית, ולחץ הדם הדיאסטולי – כאשר הלב נח בין הפעימות, ירידה ב-3 יחידות. בסך הכל, הפחיתו האימונים את הנוקשות באבי העורקים, העורק הראשי בגוף.

למהירות שבה סיימו המשתתפים את המרוץ לא היו השלכות. מרבית המשתתפים היו רצים לא מנוסים. זמן הריצה הממוצע לסיום המרתון עמד על 5.4 שעות לנשים ו-4.5 שעות לגברים, זמנים הנחשבים ל"מתחת לממוצע".

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הבריאות' במייל. להרשמה:

אולי יעניין אותך גם:

הכתבה פורסמה לראשונה במהדורת 'בחזית הבריאות' במייל. להרשמה:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

התחדשנו בעמוד פייסבוק

פודי'ז! תוספת ירק צבעונית וקופצנית

פיגוע דריסה: 14 חיילים נפצעו, מתוכם 1 קשה

פודי'ז! שיפודי חזה עוף / הודו בתנור / גריל

פודי'ז! פרק 13 – צ'ילי מתוק ביתי ובריא

פודי'ז! מרק דאבל אפונה ובטטות צלויות

כך תרוויחו עוד הכנסה מכניסת אמזון לארץ

מעוניין לפרסם בסמארט-מגזין?

שלח לנו פרטים ונחזור אליך בשמחה!

תחזית מזג האוויר

רגע לפני שאתה עוזב,

רצינו לעניין אותך ב-3 הכתבות החמות באתר

הרשם עכשיו ל'בחזית' לקבלת החדשות החמות ישירות למייל